|
Forum Klasy IIIg (III LO w Poznaniu)
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
markreda
z dwoma mózgoczaszkami...
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z I piętra :P
|
Wysłany: Sob 19:50, 04 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
ejj! właśnie! o co chodzi?
znowu jej sie poprzestawiało we łbie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
ogryzio
z dwoma mózgoczaszkami...
Dołączył: 30 Sie 2006
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Zanzibar
|
Wysłany: Nie 19:24, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Ja osobiście podejrzewam, że pani Konieczna za młodu brała narkotyki
tak jako symbol buntu przeciwko chamstwa poznańskiego społeczeństwa
(wiecie w Gdańsku jest lepiej a Poznań to największa dziura na świecie).
To wyżarło jej mózg i teraz ma ochyły...
I nigdy nie uwierzę że są narkotyki, które nie niszczą mózgu!!!!
Wszystkie środki psychoaktywne niszczą układ nerwowy.
Chemik domowy ostatnio robił mi wykład.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
welwet
Admin płucodyszny :)
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pobiedziska
|
Wysłany: Nie 21:31, 05 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Wiecie, to wyglądało tak jakby K. miała do nas pretensje- BO MIAŁA!
Skoro wymyśla takie głupie zadania to niech ponosi tego konsekwencje a nie buzią na nas. Ó.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katie
...żywiciel ostateczny owsików :)
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nibylandia
|
Wysłany: Pon 17:36, 06 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
chodzi mi o to ze zada głupie zadanie nie wytłumaczy dobrze jak to trzeba zrobic ma w dupie nasze pytania i jak oddajemy prace która ciezko zrobilismy i wlozylismy w nia cale serce ona daje 3 i mowi ze to i tak za wysoka ocena.... i ze mielismy zrobic inaczej
a poza tym to ona oceniala te prezentacje pod wzgledem wlasnego gustu i tego czy kogos lubi czy nie... moze jestem samochwala ale mi moja prezentacja sie bardzo podobala, na serio! ja bym sobie moze 6 nie dala ale 5,5+ na pewno bo lubie prostotei taka ta prezentacja była, a w niczym nie ustepowala innym prezentacjom, dodam jeszcze ze ona mnie nie lubi ale nie wiem dlaczego
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
markreda
z dwoma mózgoczaszkami...
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 131
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: z I piętra :P
|
Wysłany: Pon 21:12, 06 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
a to to popieram, bo mi się prezentacja Kasi podobała i faktycznie osadza strasznie niesprawiedliwie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katie
...żywiciel ostateczny owsików :)
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nibylandia
|
Wysłany: Wto 20:37, 07 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
no ale marty prezentacja była na serio super! nie pamiętam co doatałaś ale ja bym ci dała 6 conajmniej
i w ogóle uwazam ze kazda prezentacja byla świetna i nizej niz 5 nikt nie powinien dostac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Welka
...w chitynowym pancerzu oskórka:)
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaźmierz
|
Wysłany: Wto 21:01, 07 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Czy ktś mógłby tu napisać kiedy się użya jakich conditionali (i jak je się tworzy) i jak siętworzy stronę bierną??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katie
...żywiciel ostateczny owsików :)
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nibylandia
|
Wysłany: Śro 0:05, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
First conditional
uzycie:
pierwszego okresu warunkowego uzywamy by opisac sytuacje ktore moga sie wydarzyc w przyszlosci jesli zostanie spelniony jakis warunek i okreslic ich skutki. jest rownie prawdopodobne to ze warunek zostanie spelniony jak i to ze tak sie nie stanie
If it rains, we will stay at home.
If it doesn't rain, we will go out for a walk.
formula:
w zdaniu rozpoczynajacym sie od spojnika IF uzywamy czasu PRESENT SIMPLE a w zdaniu glownym wystepuje najczesciej czasownik modalny WILL lub jego forma przeczaca WON'T
We will miss the fireworks if we don't go now.
We won't miss the fireworks if we go now.
jesli zaczynamy od zdania skladowego opisujacego warunek oddzielamy je przecinkiem od zdania glownego
If we don't go now, we will miss the fireworks.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katie
...żywiciel ostateczny owsików :)
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nibylandia
|
Wysłany: Śro 0:13, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
second conditional
uzycie:
drugiego okesu warunkowego uzywamy aby:
- zaznaczyc ze pewna sytuacja prawdopodobnie sie nie wydarzy a zatem i jej skutek jest malo prawdopodobny
If I met my favourite pop star, I'd be very shy.
- powiedziec co by bylo lub co mogloby sie wydarzyc gdyby obecna sytuacja byla inna niz jest
If your parents didn't like your friends, would you find new friends?
forma:
w zdaniu rozpoczynajacym sie od spojnika IF uzywamy czasu PAST SIMPLE a w zdaniu glownym wystepuje najczesciej czasownik modalny WOULD lub jego forma przeczaca WOULDN"T
I'd be very shy if I met my favourite pop star.
she wouldn't talk to them if they came late.
jesli zaczynamy od zdania skladowego opisujacego warunek oddzielamy je przecinkiem od zdania glownego
If I met my favourite pop star, I'd be very shy.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katie
...żywiciel ostateczny owsików :)
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nibylandia
|
Wysłany: Śro 0:16, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
IF w pierwszym okresie warunkowym tlumaczymy na jezyk polski jako JEŚLI a w drugim okresie warunkowym jako GDYBY
If you have some extra money, what will you buy?
Jeśli bedziesz mial jakies dodatkowe pieniadze to co kupisz?
If you had some extra money, what would you buy?
Gdybys mial jakies dodatkowe pieniadze to co bys kupil?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katie
...żywiciel ostateczny owsików :)
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nibylandia
|
Wysłany: Śro 0:58, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
the passive
uzycie:
- gdy sprawca zdarzenia lub wykonawca czynnosci jest nieistotny:
Olives are grown in Italy and Greece.
A very good film was shown on TV last night.
- gdy nie wiemy kim jest sprawca zdarzenia lub wykonawca czynnosci:
My bag was stolen.
A small box of chocolates was left on the table.
- w opisach procesow i zjawisk a takze mechanizmow i budowy przedmiotow:
The next scene is shot.
Then the voices are recorded.
strony biernej mozemy uzyc takze wtedy gdy chcemy podkreslic kto jest wykonawca czynnosci lub autorem dziela. rzeczownik oznaczajacy wykonawce lub autora poprzedzamy przyimkiem BY:
The first chocolate bar was made in Switzerland in 1819 by F. L. Caillier.
forma:
strone bierna tworzymy przez polaczenie czasownika posilkowego BE w odpowiedznim czasie osobie i liczbie z czasownikiem glownym w trzeciej formie (tzw. imieslowem biernym)
The script is written.
The Loch Ness Monster was first seen in 1933.
pytania:
zdania pytajace w stronie biernej tworzymy przez inwersje - przestawienie czasownika posilkowego i podmiotu. czasownik glowny wystepuje po podmiocie
Are frogs eaten in france?
Were they damaged?
w pytaniach szczegolowych na pierwszym miejscu wystepuje slowo pytajace
Where were the Apollo astronauts filmed?
When was the Sphinx damaged?
w pytaniach o podmiot - kiedy pytamy o wykonawce czynnosci albo autora dziela uzywamy slowa pytajacego WHO pozostawiajac przyimek BY na koncu zdania
Who was America discovered by?
Who was television invented by?
przeczenia
zdania przeczace tworzymy przez dodanie slowa NOT po czasowniku posilkowym. czesto uzywamy form skroconych np. WASN'T
Frogs are not eaten in Poland.
The Loch Ness Monster wasn't first seen in 1953.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Katie
...żywiciel ostateczny owsików :)
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 235
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Nibylandia
|
Wysłany: Śro 1:01, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
odpowiednikami angielskich zdan w stronie biernej sa w jezyku polskim zdania typu:
Zaby jada sie we Francji. / Frogs are eaten in France.
Ukradli mi torbe. / My bag was stolen.
Zalalo droge. / The road was flooded.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
welwet
Admin płucodyszny :)
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 333
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Pobiedziska
|
Wysłany: Śro 19:13, 08 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Ja mam cos takiego z gimnazjalnego zeszytu:
SPOSOBY TWORZENIA.
1)Present Simple
Podmiot/is, are/ III
I study English.
English is study by me.
Is English study by you?
English isn`t stydy by you.
2) Present Continous
Podmniot/are, is/ being/ III
I am learning English (It`s on time!!)
English is being learned by me.
3)Past Simple
Podmiot/was, were/III
I studied English.
English was studied by me.
4) Past Continous
Podmiot/ was,were/being/III
I was watching TV.
Tv was being watched by me.
5)Present Perfect and Present Continous
Podmiot/ have, has/ been/ III
I have Watching TV. I have been watching Tv.
TV has been watched by me.
6)Future Simple and Future Continous
Podmiot/will/be/III
I will wake up my cat./ I will being wake up my cat.
My cat will be woke up by me.
7)Past Perfect
Podmiot/ had/ been/ III
I had studied English.
English had been studied by me.
8)Modalne
Podmiot/ modalny/ be/ III
I must give potatos.
Postatos must be given by me.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Welka
...w chitynowym pancerzu oskórka:)
Dołączył: 28 Sie 2006
Posty: 193
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kaźmierz
|
Wysłany: Czw 20:49, 09 Lis 2006 Temat postu: |
|
|
Troche nie na temat, ale zawsze o jezyku (a nowego tematu mi sie zakładać nie chce). Ma ktoś wypisame słówka na niemiecki??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Możesz pisać nowe tematy Możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|